tirsdag 2. august 2011

Pakke pakke pakke

Pakke er egentlig litt gøy, men litt trist og spennende òg.

Et  helt rom som bare er mitt, 12 kvm inkl bad skal være himmelriket mitt de neste ti månedene. Jeg vet ikke hvordan det ser ut engang, for det er faktisk helt nytt. Kjøkken deler jeg med tre andre, men rommet og badet er bare mitt. Åh, så heldig jeg er. Og tenk, jeg kan gå til skolen hver dag, trenger ikke busse eller sykle. Og ned til byen tar det bare 36 minutter å gå.

Da vi gikk fra 7. klasse til 8. klasse, ble vi fortalt av alle foreldre og lærere at vi kom til å bli minst og yngst på skolen, ikke lenger er vi eldst og størst. Og fra 10. klasse til 1. klasse ble vi også fortalt det samme. Men denne gangen, når vi går fra trygge videregående, til universit eller høyskole, da er det ingen som passer på oss. Nå er vi faktisk voksne, og må passe helt på oss selv. Jeg liker den tanken.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar