onsdag 25. mai 2011

Fri som fuglen

Selv om jeg egentlig burde være super glad for å få enda en dag fri, uten skole, og uten å stå opp 07.10 av en fin alarm som jeg egentlig er blitt lei av etter flere måneder med samme sang, er jeg ikke så glad som jeg kunne ønske. Sto opp halv 9 for å spise koselig frokost med mamma, og drikke hjemmelaga smoothie, som stod klar til meg da jeg labba ned trappa. - halvveis sovende siden jeg sovna på soffan i går kveld, og ikke husker helt hvordan jeg kom meg opp i senga.
Bildet er hentet fra denne siden


















Ah, det er så mye jeg vil gjøre i dag. Tenkt, klokka er halv 10, og jeg sitter fortsatt i pysjen, med kaffekoppen ved siden av pc'n på bordet, halvveis lunka. Oppdaget akkurat at den faktisk smaker litt latte, nam. Den evige kampen mellom hva som er best av kaffe og te har jeg ikke gjort meg opp en mening om. Men begge slår en kopp kakao når som helst!

Har egentlig litt lyst til å gjøre noe jeg ikke har gjort på lenge lenge. Kanskje skrive et hemmelig brev, putte det oppi sprite flaska jeg drakk i går, og hive den på havet? Fant en flaskepost for mange år siden. Hadde egentlig mest lyst til å la den være uåpnet og tro at det var noe magisk og hemmelig som stod i det. Men, jeg åpnet den, leste det som stod, og har enda ikke oppdaget om det var noe magisk som stod der..

En ting har jeg bestemt meg for, jeg vil være kreativ i dag, i minst en time. Ikke bare skolelesing i dag, selv om jeg har norsk eksamen i morra. For det er jo en måte å forbredre meg til norsk skriftlig det! Har planer om å skrive novelle, og da trenger jeg inspirasjon som fine bilder, magiske innlegg og fine sanger sånn som denne <3

3 kommentarer:

  1. Kjære deg. takk for nydelig kommentar. Altså, det er ingenting finere jeg kan høre enn at jeg har inspirert deg til å skrive igjen. Så utrolig vakkert. Og du bør absolutt fortsette å skrive, du er kjempflink. Utrolig deilig å lese tekstene dine, nesten som jeg sitter i hodet ditt og ser for meg alt du gjør. fint! Håper novellen ble fin og overaskende og magisk, akkurat som flaskeposter og brev. ps. ha en nydelig helg

    SvarSlett
  2. Hahaha, husker vi skulle poste flaskepost, så heiv jeg den uti, men glemte å putte brevet oppi, dumma!!!

    SvarSlett
  3. husker jeg også! det var lættis det. glemte forresten å hive ut den flaskeposten jeg skrev for ikke lenge siden, får gjøre det neste gang jeg skal ut med båten :)

    SvarSlett