tirsdag 24. mai 2011

Tanken på sommer og sol

Det er under en måned igjen av skoleåret, bare litt over tre uker til jeg er ferdig med videregående og skal ut i den store verden. Selv om det ikke er første gang det skjer, gleder jeg meg like mye til å flytte, til å bo for meg selv, og for å starte på nytt.

I går, og dagen før der spiste jeg hjemmelagde kanelsnurrer som jeg og mamma hadde laget. De er super gode og helt perfekt sammen med en kopp kaffe etter middag. Skal ikke nevne alt jeg kommer til å savne, men det, middag og nyvaskede klær er helt sikkert plassert øverst på top 10 listen.

Heldigvis flytter jeg til en by like nærme havet som der jeg bor nå. Det var faktisk første pri da jeg så etter universitetsbyer, for å bo tusenvis av mil unna nærmeste saltsmakende vann skal jeg aldri gjøre igjen. Jeg blir deprimert og dehydrert bare av tanken.

Hittil har det bare dukket opp varme og fine tanker om sommerbyen jeg skal flytte til. Bortsett fra bekymringer om hvor jeg skal bo, er det svært få negative tanker om Kristiansand. Ja, byen ligger midt i bibelbeltet og selv om jeg selv ikke er kristen, tror jeg ikke det blir noe problem. Jeg blir passe langt unna, og passe langt nærme min kjæreste øy Nøtterøy. Transporten hjem blir ikke så alt for dyr heller, takket være lavprisekspressen som tilbyr 159,- en vei mellom Foksrød og Kristiansand, ja takk!



1 kommentar:

  1. Kult med lang version av den der, stått på repeat hos meg altfor mange ganger :D

    SvarSlett